zaterdag 27 juli 2013

Basis huidverzorging.

Vandaag ga ik de Basis huidverzorging met jullie delen. Kijk je mee?



dagcrème; Je huid wordt blootgesteld aan allerlei factoren. Nu denk je misschien `jaren geleden hadden mensen ook een mooie huid zonder dag crème` Klopt maar toen hadden ze ook geen luchtvervuiling, en juist dat kan je huid `droog` maken of rare plekjes geven. Door dagcrème geef je je huid extra verzorging, koop in de zomer een dagcrème met SPF of mix het. (SPF zit nu ook veel in BB-crèmes)

Waarom niet een dag-&nacht- crème in een? In dag en nacht-crème zitten verschillende dingen. Natuurlijk is het beide verzorgend. Maar bij dagcrème zit vaak iets beschermend en iets met SPF. En bij nachtcrème meer voeding.

nachtcrème; zoals hier boven al stond voor voeding. Dat maakt verder niet uit of er SPFin zit want dat gebruik je niet bij zon. Verder voed het je huid.

make-up remover; Wat er altijd gezegd wordt klopt. Als je je make-up er oplaat zitten is het super slecht voor je huid. Verder is het ook slecht voor je wimpers want die kunnen dan breken. Een face wash kan ook. Alleen niet rond de ogen.

tonic; Gebruik na het reinigen van je make-up een tonic. Moet je kijken hoeveel make-up en remover er nog afkomt. Ik gebruik of scrub of tonic. Scrub doe ik niet dicht bij mijn ogen maar ik heb speciale oog tonic. Verder is het ook beter om je tonic niet te dicht bij je ogen te gebruiken. waarom? Nou je huid rond je oog is gevoeliger. Daarvoor kan je nog een
 oog crème gebruiken maar dat wordt vaker gebruikt bij de `rijpere` huid. Eigenlijk is er niks mis mee om het op jonge leeftijd al te gebruiken. Die huid moet toch ook soepel, strak en verzorgd blijven?

Ik hoop dat jullie het artikel interessant vonden.

Wat gebruik jij altijd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten